پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
فناوران و نوآوران، خط مقدم پدافند غیرعامل

فناوران و نوآوران، خط مقدم پدافند غیرعامل

- 1402/04/24

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان، فناوران و نوآوران را سرداران خط مقدم پدافند غیرعامل معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، عصر امروز غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در پارک علم و فناوری خراسان با دستاوردهای فناورانه و نوآورانه در این مجموعه آشنا شد.

در ابتدای این جلسه مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان گزارشی از روند فعالیت‌ها در این سازمان را ارائه کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح "منش" برای رسوخ فناوری و نوآوری در میان مردم افزود: از ابتدای دوره مدیریتی در سه موضوع مهم صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع خلاق فرهنگی و زیارت ورود کردیم و تلاش کردیم تا مزیت‌های مهم استان را به بروز و ظهور برسانیم.

در ادامه غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل به دو نوع تهدید طبیعی و انسان‌ساخت تقسیم می‌شود.

وی تهدید طبیعی را قابل مدیریت دانست اما در مورد تهدیدات انسان‌ساخت افزود: مولفه‌های انسانی در این موضوع مهم است و فناوری باعث می‌شود که راهبری در دست ما باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های علمی باید در مقابل عقب ماندگی ایستاد و ما در حوزه پدافند غیرعامل به دنبال نوآوری هستیم.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی صورت گرفته در مسمویت دانش‌آموزان، تاثیر رسانه در مسمویت دختران در حالی که هیچ عاملی برای خفگی و مسمویت کشف نشده بود را مهم دانست و تاکید کرد: گام اول در پدافند غیرعامل، فهم تهدید است.

جلالی گفت: نظام آموزشی توانایی آموزش پدافند غیرعامل را ندارد چرا که نظام آموزشی تک رشته بوده اما ما به دنبال مسائل میان رشته‌ای هستیم و یکی از فضاهایی که می‌تواند در این خصوص کمک کند پارک‌های علم و فناوری است و راه حل این مسائل نیز فناوران و دانش‌بنیان‌ها هستند.

وی در پایان گفت: در حوزه آب، برق، گاز، سوخت و ارتباطات باید ورود جدی کنیم و پیشنهاد دادیم درصدی از بودجه‌ها به مقابله با تهدید در داخل اختصاص پیدا کند و این ماموریت با پارک‌های علم و فناوری باشد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.